PlayerUnknown’s Battlegrounds isimli popüler video oyununa 22. güncelleme ile eklenmiş olan rütbe sistemi, bugün Steam üzerinden daha da fazla detaylandırıldı. Oyunun geliştirici ekibinden gelen açıklamalara göre bu rütbe sistemi şu an beta aşamasında. Tahmin edersiniz ki, beta aşamasında olan bu sistem, oyunculardan gelen yorumlar ile birlikte geliştirilecek. Bu şekilde sistem tam haline kavuşacak. Peki, şu an beta sürecinde olsa da, rütbe sistemi tam olarak nasıl işliyor? Bu sorunun cevabını PUBG oyununun geliştirici ekibi verdi. Gelin o cevaba haberimizin devamından bir göz atalım.
PUBG içerisinde artık 8 farklı rütbe bulunuyor
PlayerUnknown’s Battlegrounds içerisindeki bu rütbe sistemi, öncelikle oyuncuları yerleştirme karşılaşmaları ile baş başa bırakıyor. Bir oyuncunun PUBG içerisinde herhangi bir rütbe kazanması için ilk olarak 10 farklı karşılaşmaya girmesi gerekiyor. Oyuncu, bu karşılaşmalardaki performansı ile bir rütbeye yerleştiriliyor. O noktadan sonra da oyuncu, galibiyetleri veya kayıpları ile rütbeler arasında yükselip, inebiliyor. Açıklamalara göre rütbe sistemi üzerinde de sezon olacak ve her son 2 ay sürecek. Sezonların başlangıcında, oyuncuların tekrar 10 kez yerleştirme karşılaşmasına girmesi gerekecek.
PlayerUnknown’s Battlegrounds oynayan oyuncuların rütbe atlaması nasıl olacak peki? Oyunun geliştirici ekibinden gelen açıklamalara göre, oyun içerisinde rütbe atlanabilmesi için oyuncuların RP kazanması gerekecek. RP ise maç içerisindeki oyuncunun performansına göre verilecek. Mesela Elmas rütbesindeki bir oyuncu, bir oyunda 8 kişi öldürerek karşılaşmayı kazanırsa 30 RP sahibi olacak. Aynı oyuncu, hiçbir oyuncu öldürmeden 100. sırada karşılaşmayı kaybederse, 20 RP kaybedecek. Oyunda şu an 8 farklı rütbe bulunuyor ve en yüksek rütbeye sahip olabilmeniz için 2000’den fazla RP sahibi olmanız gerekiyor. En düşük rütbe ise 1400’den daha az RP’ye sahip olan oyuncuları içerisinde bulunduruyor.
Son olarak PUBG içerisindeki oyuncu eşleştirme sisteminden de bahsedelim. Oyununun geliştirici ekibinin söylediğine göre eşleştirme sistemi, rütbeler ile çok fazla değiştirilmeyecek. Oyuncular yine eskisi gibi yetenek grubuna göre oyuncularla eşleştirilecek. Yani, eşleştirme sırasında rütbeler çok da fazla önem taşımayacak. Bunun sebebi ise özellikle üst seviye rütbelerde çok fazla oyuncunun bulunmayacak olmasının tahmin ediliyor olması.