Sony, yeni nesil planlarını sonunda ayrıntılı olarak anlattı.
Sony, konsol dünyasını çevreleyen spekülasyonlara sonunda cevap verdi. Gelecek planlarından bahseden PS4 ve PS5’in mimarı Mark Cerny, insanların kafasındaki soru işaretlerini gidermek için bir konferans gerçekleştirdi. Bu konferans milyonlarca dolar harcanan büyük bir basın toplantısı gibi değil de, bir özel oturum gibiydi.
Wired’dan bir gazeteci, Sony’nin bir sonraki konsolundaki çalışmalar hakkında bir soru sorduğu zaman, Cerny teknoloji dünyasında bir devrimi hedeflediklerini ve yeni nesil Playstation’un bir evrim niteliğinde olduğundan bahsetti.
Hazır olan cihazı geliştirmek yerine, yeni bir cihaz üretmeyi planladıklarını söyleyen Cerny; PS5’in özelliklerini, yeteneklerini ve yapabileceklerini anlattı.
Çıkan onca haberlerden, yazılan yüzlerce yazılardan sonra; sonunda PS5’in nasıl bir ürün olacağı birinci ağızdan doğrudan duyuruldu.
10. Geliştirilmeye 2015 Yılında Başlandı
Pek çok PS4 hayranı, Sony’nin Microsoft karşısında rekabeti kaybedeceğine inansa da Wired’in makalesinde yayınlanan bir habere göre bu durumun mümkün olmayacağı açık bir şekilde gözüküyor.
Sony’nin 2015’ten beri yeni konsolları üzerinde çalıştığı ve mevcut olanı geliştirmekten daha çok yeni bir cihaz üretmek için çalıştıkları netleşti.
Bu, açıklama yapmasalar da Microsoft’un yaptığı tüm çalışmalara hazır oldukları ve rekabetten uzaklaşmayacakları anlamına geliyor.
9. Bir Disk Sürücüsü Olacak
Microsoft’un yeni, tamamen dijital olan Xbox One S’yi duyurduğu gün, Sony’de PS5’in normal bir disk sürücüsü olacağını duyurarak kendi gösterisini baltaladı.
Cerny, dijital oyunlara önem verdiğini ve bunun büyük bir odak noktası olacağını yinelese de, Sony henüz fiziksel medyadan vazgeçmiyor.
8. 8K Çözünürlüğü Destekleyecek
Şu anda oyun dünyasının tümü 4K ve HDR ile ilgileniyor. Piyasadaki tüm cihazların 4K ile ilgileniyor olması, teknolojinin de o yönde gelişmekte olduğu ve daha da gelişeceği anlamına geliyor.
Tüm piyasa 4K televizyonlar ve sistemler üzerine yoğunlaşmışken, Sony, PS5’in 8K çözünürlüğü destekleyeceği konusunda bir sürpriz yaptı.
Yeni cihazın bu kadar görüntü kalitesine önem veriyor olması, fiyatının da biraz pahalı olacağını gösteriyor tabii ki. Cerny bile yeni PS5’in ucuz olamayacağını ima etti.
7. Işın İzleme Başlıca Bir Özellik Olacak
Mark Cerny’e göre PS5’in en büyük yeteneklerinden biri, ışın izleme teknolojisinin uygulanması olacak. Etkili bir şekilde gerçekçi ışık huzmeleri yoluyla ateş etme ve ortamlarla etkileşime girildiği zaman aydınlatmanın gerçekçi bir şekilde tepki göstermesi, büyük bütçeli Hollywood filmlerinde ve büyük bütçeli animasyonlarında kullanan bir özellik olmakla birlikte, şimdiye kadar konsolların ve PC’nin kullanamadığı bir özellik.
Bu özellik pahalı ve yüksek donanım isteyen bir özellik olmasına rağmen 3 boyutlu ortamlara derinlik kazandırmak ve onları daha sürükleyici hale getirmek konusunda oldukça başarılı bir iş çıkarıyor.
Kullanılan bir Wired örneğine göre, bu teknolojinin oyunlarda sıvıyı nasıl daha gerçekçi hale getirdiğini gösteriyor. Aynı zamanda geliştiricilerin bu özelliği kullanması, mekanları gerçeğe oldukça yakın bir şekilde göstermeyi sağlıyor.
6. Ses Yetenekleri Tamamen Yenileniyor
Mark Cerny, röportaj sırasında PS3 ve PS4 cihazlarında ses kalitesinin yeterince iyi olmadığını ve PS5 ile birlikte bu konuyu daha etkili bir hale getireceklerini söyledi.
Ses kalitesinin oyun üzerinde doğrudan etkisi olduğunu savunan Cerny, yapacakları geliştirme ile birlikte PS5’te ses kalitesinin tatmin edici seviyeye ulaşacağının garantisini verdi.
Görünüşe göre yeni cihazlar, 3 boyutlu sesin etkilerini gözlemleyerek daha zengin ve çeşitli bir ses sunumu oluşturabilecek. Bu özellik oyunculara ekstra bir hissiyat verirken, aynı zamanda daha önemli geri bildirimler ve oyun içi ipuçları da sağlayacak. Biraz önce bahsettiğimiz ışın izleme teknolojisinin, daha dinamik bir ses elde etmesinde doğrudan bir etkisi olacak.
5. En Azından PS4 ile Geriye Dönük Uyumluluk
Bir süredir söyleyenleri onaylayan Wired makalesi, PS5’in gerçekten PS4 ile geriye dönük uyumluluk sunacağını ortaya koydu. Bu, benzer yapıda olan oyunların yeni konsolda çalışabileceği anlamına geliyor.
Geriye dönük uyumluluk üzerine çalışan ve bu konuda bazı patentler alan Sony şirketinin yapacağı geriye dönük uyumluluğun tüm Playstation platformlarında mı olacağı yoksa sadece PS4 ile ilgili bir geriye dönük uyumluluk mu olacağı henüz kesin olarak belirtilmedi. Ancak alınan patentlere göre en azından PS4’e doğru bir geriye dönük uyumluluk olacağını kesin olarak söyleyebiliriz.
4. Death Stranding Oyunu Cross-Platform Olabilir
Mark Cerny ile yapılan konuşma çoğunlukla spesifik özellikler, hizmetler, donanım, yazılım üzerine olsa da, Wired makalesinde Death Stranding’in PS5’te yayınlanabileceğine dair bir ipucu vardı.
Konuşmacının oyunun gerçekten PS4’e geleceğini yinelediğini açığa kavuştursak da, konsol piyasaya sürüldükten sonra ortaya çıkan The Last of Us Remastered oyununun cross-platform olduğunu da hatırlatmak isteriz. Bundan yola çıkarak, Death Stranding oyununun cross-platform olabileceğini de söyleyebiliriz.
3. SSD – Yeni Nesillerin Anahtarı
Az önce bahsettiğimiz tüm özellikler, daha iyi donanım gerektiren özellikler. Grafik üzerindeki performansı ve ana kartın performansını büyük ölçüde artırmak için, Cerny’nin de dediği gibi “yeni neslin anahtarı” olan SSD teknolojisi kullanılacak. Şu anda PS4 harici SSD desteği sunuyor, ancak bu yeni teknolojiye geçilmesiyle beraber SSD ihtiyacı gittikçe artıyor.
SSD teknolojisi, sabit sürücüde olan bilgilerin daha hızlı okunmasını ve görüntülenmesini sağlar, bu da performansı büyük ölçüde artırır. Örnek olarak, Cerny, Insomniac tarafından yapılmış olan Spider-Man oyununun normal bir PS4 ve PS5 donanım kitinde çalıştığını gösterdi ve yeni sürücüyle 15 saniyelik olan hızlı seyahat yükünün 0,8 saniyeye düştüğünü gösterdi.
Yine aynı oyunu kullanarak Spider-Man’in sallanma hızının ve oyun içerisindeki kamera hızının PS5 cihazında çok daha yüksek performansla çalıştığını gösterdi. Yeni teknolojiyle kullanılan SSD’nin veri okuma hızı, eski cihazlara göre çok daha fazla ve bu özellik oyunun daha hızlı çalışmasını sağlarken aynı zamanda grafik kalitesinin yükselmesini sağlıyor.
2. Orijinal PSVR Kulaklık Uyumlu Olacak
Cerny, yine Wired’in röportajına göre, temel donanım özellikleri ve PS5’in uyum sağlayacağı bazı grafik özellikleri dışında çok fazla ayrıntıya girmezken, PSVR konusunda biraz ayrıntıya değindi.
Şirketin ileriye dönük planları hakkında konuşmak için erken olsa da VR’nin Playstation ailesinin önemli bir parçası olduğunu ve daha da önemlisi, daha önce piyasaya sürülen kulaklığın yeni konsolla uyumlu olacağını yineledi.
1. 2019 Yılında Çıkmayacak
Wired’ın bu makalede en net şekilde ortaya çıkardığı sonuç, Sony’nin yeni cihazı 2019 yılında piyasaya sürmeyeceği. Sony, bir sürü büyük firmayla, oyun şirketiyle çalışsa da; ellerinde olan oyunların yeni cihazlara entegrasyonu için PS5’i uzun bir süre bekletecek gibi duruyor.
Sonuç olarak PS5’in sıkça söylenen “çıkış tarihi 2020” söylentisi, gerçek olacak gibi duruyor. Sony bu yıl olacak bütün büyük konferanslarını erteliyor ve muhtemelen yeni çıkacak oyunları olan Days Gone ve The Last of Us 2 oyunlarının PS4’te oynanmasını istiyor.