Lara Croft’un 22 Yıldaki Değişimi

Lara Croft, neredeyse çıkan her yeni oyununda inanılmaz bir görsel değişime uğruyor. En son Definitive Edition oyununda bir görsel evrim görsek de, bu aslında 1996’dan bu yana sürekli görülen evrimlerden sadece biri ve en yenisi.

Gerçekten her yeni oyunda ne kadar değiştiğini görmek oldukça şaşırtıcı. Bu yazımızda Tomb Raider’ın 18 yıllık değişimini dünden bugüne olarak inceleyeceğiz.


lara croft 1996 1024x768 - Lara Croft'un 22 Yıldaki Değişimi

Tomb Raider (1996)

Demo tasarımı için kullanılan model oldukça ayrıntılı olsa da, Lara’nın ilk versiyonu oyun içinde vücut bulduğu zaman, 540 poligondan oluşuyordu. İlk oyununda Lara’nın göğüs büyüklüğü hakkında çok fazla tartışma ortaya çıkmıştı. Ama bunun bu şekilde olma sebebi, bel ve boyun çizimlerinin orantısız bir şekilde küçük olmasıydı.,

lara croft 1997 1998 1024x576 - Lara Croft'un 22 Yıldaki Değişimi

Tomb Raider ll (1997)
Tomb Raider lll (1998)

Bu oyunlarda Lara’nın çizimleri çok küçük değişimlere uğradı. Üzerindeki mavi kıyafeti ve çizmesindeki bağcık renklerinden başka değişiklik olmadı. Lara’nın tanıdık at kuyruğu şeklindeki saç modeli sonunda oyun için modeline dahil edildi. Edios, Lara’nın kışkırtıcı bir şekilde poz vermesi ya da hayranlarına öpücük atması gibi özellikleri oyuna ekledi.

lara croft the last revelation 1024x576 - Lara Croft'un 22 Yıldaki Değişimi

Tomb Raider: The Last Revelation (1999)
Tomb Raider: Chronicles (2000)

Lara bu oyunlarda, öncekilere göre daha şehvetli bir şekilde tasarlandı. Omuzlarının genişliği azaldı ve kıyafeti vücuduna daha uygun bir şekilde yapıldı. Ancak ilginç bir şekilde, promo figürü böyle düşük kesimli bir tişörte sahip değildi. Daha mütevazı bir görünümü vardı.

lara croft angel of darkness 1024x576 - Lara Croft'un 22 Yıldaki Değişimi

Tomb Raider: The Angel of Darkness (2003)

Lara’nın yeni görünümü için Tomb Raider filminden etkilenildi; ancak filmin sonuna kadar şort giymemişti. Yüzünde daha koyu tonlarda bir eyeliner ve ruj vardı. Kas ve kemik yapısı, daha doğal gözüküyordu. İlk kez Lara’nın bir oyun içi versiyonu, promo malzemesini andırıyordu.

lara croft legend 1024x576 - Lara Croft'un 22 Yıldaki Değişimi

Lara Croft Tomb Raider: Legend (2006)

Lara’nın üzerinde bu sefer kahverengi bir tişört vardı. Uzun ve daha detaylı işlemler sonrasında, 5000 poligon modeli kullanarak, daha şık saçlar ve daha doğal bir görünüme ulaşıldı. İlk defa Lara’nın oyun modeli ile kutu resmi arasında sadece küçük farklılıklar vardı.

lara croft anniversary 1024x819 - Lara Croft'un 22 Yıldaki Değişimi

Lara Croft Tomb Raider: Anniversary (2007)

Lara Croft’un yıldönümü versiyonunda, tanıdık kıyafetler vardı ancak daha fazla dokuya sahipti. Lara’nın modeli dokular ve saç stili hariç Legend ile aynıydı. Her iki modelde de daha az kırmızımsı bir saç ve daha dar gözler bulunuyordu.

lara croft underworld 1024x576 - Lara Croft'un 22 Yıldaki Değişimi

Lara Croft Tomb Raider: Underworld (2008)

32816 poligondan oluşan Lara, Guiness Rekorlar Kitabına göre, bugüne kadarki en detaylı video oyun karakteri ödülünü aldı. Oyunun promo-sanat çizimi, kedi şeklindeki gözlerini ve daha belirgin “M” şeklindeki dudaklarını ön plana çıkarırken aynı zamanda kas yapısına da dikkat çekti.

lara croft and the guardian of light04 1024x640 - Lara Croft'un 22 Yıldaki Değişimi

Lara Croft and The Guardian of Light (2010)

Guardian of Light oyununda, Lara’nın mavi kıyafeti geri getirildi. Aynı zamanda renk tonları da Underworld oyunundaki gibi oldu. Promo-sanat çizimi oldukça başarılı bir şekilde tasarlandı ve bu güne kadar görülen en gerçekçi Lara çiziminden biri oldu.

tomb raider 2013 1024x640 - Lara Croft'un 22 Yıldaki Değişimi

Tomb Raider (2013)

2013’te Lara’nın yeniden canlandırılması, hayranlarında büyük ilgi uyandırdı. Daha genç ve güzel gözüken Lara’nın bu versiyonu daha gerçekçi bir görünüme sahipti ve anatomik bir abartı yoktu. Tomb Raider oyununda, oyun içi mekanikler oldukça geliştirildi ve bu mekanikle Lara Croft ile oldukça başarılı bir şekilde birleştirildi. Ancak sanat tasarımı bu sefer başarısızdı. Lara Croft’tan daha çok başka bir insana benziyordu.

tomb raider definitive edition 1024x576 - Lara Croft'un 22 Yıldaki Değişimi

Tomb Raider: Definitive Edition (2014)

Definitive Edition bir kez daha oyun modelinde yeni bir tasarım ve çözünürlük sunuyor. Tress ve FX teknolojileri sayesinde Lara oyunda gözüktüğü zaman oyunun içerisindeki ışık tasarımları Lara’nın konumuna göre yapılıyor ve bu da oldukça gerçekçi bir tasarım ve görsel deneyim sunuyor.

Eğer bu teknolojiye daha yakından bakmak veya Definitive Edition oyununu incelemek istiyorsanız, aşağıdaki videoyu seyredebilirsiniz.

lara croft rise of the tomb raider 1024x576 - Lara Croft'un 22 Yıldaki Değişimi

Rise of the Tomb Raider (2015)

Oyun içindeki kamera görüntülerini ve oyun içi dinamikleri çok fazla değiştiren Rise of the Tomb Raider oyununda, Lara Croft artık gerçek bir kahramana dönüşüyor. Oyun içerisindeki kamera açısını da dilediğiniz gibi değiştirebilirsiniz. Lara Croft’un modellemesine gelecek olursak, grafik kalitesinin ve teknolojinin artması sayesinde, gerçeğe çok yakın bir modelleme karşımıza çıkıyor.

lara croft shadow of the tomb raider 1024x576 - Lara Croft'un 22 Yıldaki Değişimi

Shadow of the Tomb Raider (2018)

Tomb Raider serisinin en son ürünü olan Shadow of the Tomb Raider oyununda Lara Croft olarak Maya mitolojisindeki sırların çözülmesi bekleniyor. Gerçekçi grafikleri ve kusursuz dövüş dinamikleriyle karşımıza çıkan bu oyun, gerçekten serinin son oyunu olarak muhteşem bir işe imza atmış. Işık ve ses kalitesine de oldukça fazla önem veren bu oyunu oynarken oyunun atmosferine kapılmamak elde değil.

Bu içeriği faydalı buldunuz mu?


Bir Yorum Yazın