NVIDIA kurucusu ve CEO’su Jensen Huang, 4000 kişinin katıldığı Tokyo’daki GTC Japonya etkinliğindeki açılış konuşması sırasında yaptığı 2 saatlik sunumda, Turing’in eşi benzeri görülmemiş yeteneklerini önceki nesil Pascal (10 serisi) ve Maxwell (9 serisi) ekran kartları ile karşılaştırdı. GeForce RTX hakkında da açıklamalar yapıldı.
Huang ayrıca, Turing’in yapay zekâyla geliştirilmiş grafiklerinin, GeForce RTX platformunun Derin Öğrenme Süper Örnekleme (DLSS) teknolojisini kullanarak performansı iyileştirmek için nasıl kullanılabileceğini anlattı. Derin Öğrenme Süper Örnekleme, net oyun görüntülerini oluşturmak amacıyla derin öğrenme ve yapay zekânın gücünü kullanarak ekran kartını eğitiyor ve günümüzün geleneksel anti-aliasing tekniklerini kullanan önceki nesil ekran kartlarından 2 kat daha hızlı çalışıyor.
NVIDIA, 9 yeni oyunun, NVIDIA RTX platformunun Derin Öğrenme Süper Örnekleme teknolojisini desteklediğini ve bu teknolojiyi kullanacak oyunların sayısının 25’e ulaştığını belirtti. Geçen ay açıklanan 16 oyuna ek olarak, bu gece açıklanan 9 yeni oyun daha Derin Öğrenme Süper Örnekleme destekleyecek:
- Darksiders III, Gunfire Games ve THQ Nordic tarafından geliştirildi
- Deliver Us The Moon: Fortuna, KeokeN Interactive tarafından geliştirildi
- Fear the Wolves, Vostok Games ve Focus Home Interactive tarafından geliştirildi
- Hellblade: Senua’s Sacrifice, Ninja Theory tarafından geliştirildi
- KINETIK, Hero Machine Studios tarafından geliştirildi
- Outpost Zero, Symmetric Games ve tinyBuild Games tarafından geliştirildi
- Overkill’s The Walking Dead, Overkill Software ve Starbreeze Studios tarafından geliştirildi
- SCUM, Gamepires ve Devolver Digital tarafından geliştirildi
- Stormdivers, Housemarque tarafından geliştirildi