NVIDIA ekibinden Jensen Huang Gamescom 2018’de sahneye çıkarak NVIDIA GeForce RTX ile birlikte grafikleri baştan icat edeceğini ilan ettiğinde, yapılacak çok zor bir görevi olduğunu biliyordu. Bu hafta, NVIDIA markasının harika görevi; büyük bir kilometre taşıyla birlikte taçlandırılıyor. Battlefield V, oyun içi bir yamayla birlikte DXR’nin ilk sürümü kullanıma sunulduğunda, DXR ışın izlemeyi kullanan ilk oyun olacak.
NVIDIA GeForce RTX, oyuncular ile buluşmak için hazır
NVIDIA ayrıca, Final Fantasy XV testlerinin NVIDIA GeForce RTX özelliklerini destekleyeceği bir güncellemenin çıkacağını duyurdu. Önümüzdeki aylarda ise Wolfenstein II: New Colossus, başka bir GeForce RTX özelliği olan NVIDIA Adaptive Shading (NAS) desteği getiren bir güncelleme yayımlayacak.
NVIDIA markasının bu amaçlarını gerçekleştirebilmesi için; yeni bir grafik mimarisine (Turing), yeni bir işleme tarzına (hibrid rendering), yeni grafik işleme çekirdeklerine (RT ve Tensor çekirdekleri), yeni GPU’lara (GeForce RTX) ve geliştiriciler için yeni araçlara ihtiyacı vardı. NVIDIA ayrıca, oyun endüstrisindeki diğer birçok oyuncunun da yardımına ihtiyaç duyuyordu. Yeni endüstri standardı API (Microsoft DirectX Raytracing) icat edilmeli; Unreal Engine, Remedy ve Frostbite gibi oyun motorları destek vermeli ve vizyoner oyun geliştiricileri NVIDIA ile birlikte bir değişiklik yaparak; bu ileriye dönük teknolojileri uygulamak zorunda kalacaklardı.
Epic Games ekibinden Tim Sweeney, “NVIDIA GeForce RTX ve NVIDIA’nın Turing mimarisi; ışın izleme ivmesini, yapay zekâ donanımını ve programlanabilir gölgelemeyi ilk defa bir GPU’da birleştirerek oyun gelişimi için şaşırtıcı derecede güçlü yeni bir temel sunuyor.” dedi tüm bu konular hakkında.