Gamescom 2018, Square Enix, Eidos-Montréal ve Crystal Dynamics, Shadow of the Tomb Raider’ın NVIDIA RTX platformunda geliştirildiğini ve PC için gerçek zamanlı ışın izleme işleminin yapıldığını duyurdu. Göz alıcı sonuçları sergileyen Gamescom 2018’de yepyeni bir fragman piyasaya sürüldü.
NVIDIA, PC’de gerçek zamanlı ışın izlemeyi kullanarak Shadow of the Tomb Raider’ın ilk kez oynanabilir demosuna ev sahipliği yapacak. Gamescom 2018’de katılımcılar bu teknolojinin ilk sonuçlarını 20 ve 21 Ağustos’ta Köln’deki GeForce Oyun Kutlamasında oynanabilir demolarla yaşayabilirler.
Crystal Dynamics’in Kıdemli Marka Direktörü Rich Briggs, “Tomb Raider Yükselişi’nde NVIDIA ile mükemmel bir ortaklık kurduk” dedi. Bunun yanında NVIDIA’nın içerik ve teknoloji kıdemli başkan yardımcısı Tony Tamasi, “Lara Croft gibi ikonik bir pop kültürü figürü, ışın izlemenin sağlayabileceği sinematik tedaviyi hak ediyor” dedi.
14 Eylül 2018’de çıkması beklenen Shadow of the Tomb Raider oyunu için kurulan bu ortaklık, oyuncuları şimdiden heyecanlandırıyor! Geçmişten günümüze birçok Tomb Raider serisi, Tony Tamasi’nin de dediği gibi oyun dünyasında bir ikon haline geldi ve her Tomb Raider oyunu duyurusu yapıldığında oyuncular heyecanlandı. Özellikle NVIDIA ile kurulan ortaklık ile beklentileri oldukça arttıran oyun, şimdiden herkesin konuştuğu bir oyun haline geldi.
Ray-tracing uzun zamandır gerçekçi aydınlatma, yansımalar ve gölgeler için her zaman iyi bir seçenek olarak düşünülmüştür. Sunmuş olduğu gerçekçilik seviyesi, geleneksel render tekniklerini aşmaktadır. Gerçek hayata benzeyen dünyaları ön plana çıkarmak için birçok sinema filminde ışın izleme kullanılmıştır; ancak talep nedeniyle, hızlı kare hızları ve düşük gecikme süresi gerektiren gerçek zamanlı interaktif oyun için pratik değildi. NVIDIA’nın Gamescom’da tanıtılan yeni GeForce RTX serisi grafik işlem ünitelerinin (GPU’lar) kullanımıyla, Shadow of the Tomb Raider şimdi gerçek zamanlı ışın izleme yeteneğine sahip.